De deelnemers kregen dit jaar te maken met extreem warm weer. Vooral op de slotavond, vrijdag was de verkoeling onderweg meer dan welkom. Op verschillende plekken zorgden vrijwilligers met sproeiers voor een aangename onderbreking van de hitte. Foto: Johan Bolink.

De deelnemers kregen dit jaar te maken met extreem warm weer. Vooral op de slotavond, vrijdag was de verkoeling onderweg meer dan welkom. Op verschillende plekken zorgden vrijwilligers met sproeiers voor een aangename onderbreking van de hitte. Foto: Johan Bolink.

JohanBolink.nl

Succesvolle warme Vordense avondwandelvierdaagse

Algemeen

VORDEN – Met circa 485 deelnemers kijkt de organisatie van de Vordense Avondwandelvierdaagse terug op een geslaagde en goed bezochte editie, waarin jong en oud samen in beweging kwamen. De warme weersomstandigheden maakten het dit jaar extra uitdagend, maar weerhielden de wandelaars er niet van om massaal op pad te gaan.

Van de deelnemers hadden er ongeveer 400 zich vooraf ingeschreven, terwijl er tijdens de week zelf nog circa 85 wandelaars bijkwamen. De organisatie, in handen van een team van voetbalvereniging Vorden bestaande uit Renske van der Most, Eva Vos, Marleyn Dijkman en Kim Draaijer, spreekt van een mooi resultaat waar met tevredenheid op wordt teruggekeken.

De Avondvierdaagse kende routes van 2,5, 5 en 10 kilometer. Ondanks de hitte werd er enthousiast gewandeld, waarbij vooral op de slotavond extra aandacht uitging naar verkoeling onderweg. Op verschillende plekken zetten vrijwilligers sproeiers in om deelnemers tijdelijk verlichting te bieden tegen de hoge temperaturen. Deze momenten werden door velen gewaardeerd en leverden bovendien sfeervolle beelden op langs de routes.

Ook werden tijdens de Avondvierdaagse traditiegetrouw prijzen uitgereikt aan groepen die zich onderscheidden door hun enthousiasme, saamhorigheid en plezier onderweg. Op de 2,5 kilometer ging de prijs naar leerlingen van basisschool De Garve. Op de vijf kilometer viel de eer te beurt aan de jeugdleden van VV Vorden JO10, terwijl op de tien kilometer de Ongetrainde Elite werd bekroond.

Naast het sportieve aspect was er ook ruimte voor muzikaal vertier. Op donderdagavond zorgde Harmonie Vorden, ter hoogte van De Bleek, voor een muzikale onderbreking, waarbij het leerlingenorkest de wandelaars onderweg verraste met live muziek. Tijdens de slotavond werd de intocht feestelijk omlijst door de Deurdweilers uit Deventer, die zorgden voor een vrolijke afsluiting van het evenement.

De organisatie spreekt haar dank uit richting de sponsoren die hebben bijgedragen aan het evenement en zorgden voor iets lekkers onderweg. Het gaat om Bruna Vorden, Albert Heijn Vorden, Bakker van Asselt en Zwembad In De Dennen. Ook OVM Onderlinge Verzekeringen wordt bedankt voor het beschikbaar stellen van ranja en het plaatsen van de grote boog bij start en finish, waardoor het er bij het Kulturhus extra feestelijke uitzag.  Zij bedanken ook Mark Zelle voor het regelen van de shirts voor de organisatie en Gert Verbeek voor het maken van de website.

Een speciaal woord van dank gaat uit naar de vrijwilligers van de EHBO/Verkeersregelaars, die ondanks de warmte iedere dag hun belangrijke steentje bijdroegen aan het succes van de Avondvierdaagse. Dankzij de inzet van de vrijwilligers, de deelnemers en de supporters langs de route werd het een gezellige en sportieve week in Vorden. De organisatie heeft zichtbaar genoten van het enthousiasme en ze kijken er naar uit om iedereen volgend jaar weer te ontvangen.

Voor meer foto’s, zie de websites


www.johanbolink.nl

robschmitzfotografie.nl

Foto: Johan Bolink.
Foto: Johan Bolink.
Foto: Johan Bolink.
Foto: Johan Bolink.
Foto: Johan Bolink.
Foto: Rob Schmitz
Foto: Rob Schmitz

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant