Met een druk op de knop door de hele familie Hollak wordt met veel gesis en rook de verbouwde winkel officieel geopend. Foto: Liesbeth Spaansen

Met een druk op de knop door de hele familie Hollak wordt met veel gesis en rook de verbouwde winkel officieel geopend. Foto: Liesbeth Spaansen

Het regent complimenten bij zonnige heropening van Jumbo Hollak Zelhem

Economie Zelhem

Grootse verbouwing positief ontvangen

Door Liesbeth Spaansen

ZELHEM – Woensdagochtend 24 mei ging de vernieuwde Jumbo Hollak in Zelhem weer open. Al ruim voor 9.00 uur stonden klanten te wachten tot de deuren openschoven. Buiten hield Bouke een korte speech omdat “de mensen al lang genoeg hebben gewacht en graag weer boodschappen willen doen.” Naast Bouke stond zijn vrouw Kim, de kinderen en zijn ouders Henk en José Hollak rond ‘de knop’ die zij na het aftellen mochten indrukken. Met veel gesis en rook voor de ingang was de winkel officieel geopend.

Het is niet meer voor te stellen hoe de winkel er heeft uitgezien, zoveel is er veranderd bij Jumbo Hollak Zelhem. In de ruime paden liepen medewerkers die ochtend nog druk heen en weer om de laatste gaatjes in de rekken te vullen. Alles netjes voor de officiële opening. Bouke Hollak liep trots door de zaak en keek alle bedrijvigheid aan. Hij ontving al verschillende cadeaus voor de prestatie die in Zelhem in deze supermarkt is geleverd.

Een kwartiertje voor de officiële opening verzamelden alle medewerkers zich voor in de zaak, de nieuwe entree bij het eveneens nieuwe vers-plein. Ook de aanwezige leveranciers kwamen daarbij staan.

“Ik heb de eer het bijzondere moment af te trappen”, stelt Sales en Operations manager Jumbo Eric Bolwerk. “Ik wil jullie complimenteren met alles wat hier de afgelopen weken gebeurd is, want wat is hier hard gewerkt. Ik wens jullie allemaal een plezierige dag toe met al die klanten die jullie gemist hebben.” Bouke en Kim Hollak ontvingen de ‘Hallo vernieuwde Jumbo Zelhem’-plaquette. “Met de hartelijke felicitaties voor deze bijzondere winkel.”

Tim Hehenkamp, directeur E-commerce, Tech en Data van Jumbo. “Er is weer een leuke winkel binnen ons platform beschikbaar. Vijf jaar geleden, toen ik hier voor het laatst was, kwamen de Jumbo Extra’s, die heetten toen nog Hallo Jumbo. Jullie waren een van de pilotwinkels, waar we een van de varianten hebben getest en hebben met het hoogst aantal klanten dat meedeed in het programma bijgedragen aan het succes van de pilot. Jullie zijn toch een winkel van voorlopers.” Hij is binnen Jumbo verantwoordelijk voor IT, data en E-commerce. “Technologie en data is iets wat ik ontzettend leuk vind, en ook daarin zijn jullie heel veel aan het doen met de lokale verbinding. Ik herinner me nog de postvakjes bij de ingang waar je voor je lokale sportclub kon sponsoren. Zojuist liet Bouke me zien hoe je dat nu via een App doet op een hele moderne manier. Fantastisch om op die manier de sportclub te steunen die je zelf belangrijk vindt. Dat soort verbinding zouden we binnen Jumbo veel breder moeten gebruiken en zijn jullie duidelijk een voorbeeld.” Hij loofde het team van medewerkers, vindt de winkel er fantastisch uitzien en weet zeker dat de klanten hier blij mee zullen zijn, al zullen ze wel even moeten zoeken.

Eigenaar Bouke Hollak wilde een heleboel mensen bedanken, zijn ouders, de bovenburen, mensen van de bouw, leveranciers. “Mijn vrouw en mijn kinderen, die heb ik vier weken niet gezien. Lastig. Heel erg bedankt.” Een week voor de opening ging het hele team naar Veghel. “Hele mooie start kunnen maken van Start van de Dag. Het enthousiasme zat er goed in. Ik denk dat ik een fantastisch team heb staan, met goede leiding, goede enthousiaste mensen. Wel een beetje zenuwachtig nu voor wat gaat komen, maar ik ben trots op jullie. Afgelopen weken is heel goed gewerkt en er zijn geen fouten gemaakt, fantastisch. Samen gaan we voor de 100%.”

Bouke Hollak nam buiten nog een keer de microfoon ter hand. “Goedemorgen allemaal, fijn dat jullie er allemaal zijn. Ik heb binnen al veel mensen bedankt, en wil hier buiten nogmaals het team bedanken. Afgelopen drie weken is er heel veel gebeurd binnen. De winkel is eigenlijk onherkenbaar, dus als je binnenloopt ben je meteen de weg kwijt. Gelukkig hebben we heel veel goede medewerkers staan die jullie gaan helpen om door de winkel te wandelen en alles weer te vinden.”

Na het aftellen drukte de familie Hollak op de knop en met veel gesis en rook voor de ingang was de winkel officieel geopend. De eerste bezoekers kregen een mooie bos bloemen.

De eerste klant die al een half uur voor de officiële opening met het karretje klaar stond om de winkel in te rijden, was Peter Kolkman uit Halle. “Elke zondag sta ik ruim voor opening al klaar bij de winkel”, vertelt hij. “Ik wilde deze belevenis wel eens meemaken. Ik vind het leuk als er dingen veranderen, het zal wel een verbetering zijn.” Hij vond twee-en-een halve week de winkel dicht, wel lang. “Nu kan het weer.”

“Het is mooi geworden en veel ruimer”, zegt een klant op weg naar de uitgang. “Ik vind het echt mooi.” Henk en José Hollak, nog steeds betrokken bij de winkel, zijn hier blij mee. “Deze verbouwing is de kers op de taart.”


Facebook.com Jumbo Hollak Zelhem

Toespraak van Sales en Operations manager Jumbo Eric Bolwerk. Foto: Liesbeth Spaansen
Het team van Jumbo Hollak Zelhem. Foto: Liesbeth Spaansen
Bouke en Kim Hollak ontvangen de ‘Hallo vernieuwde Jumbo Zelhem’-plaquette. Foto: Liesbeth Spaansen
8352 Toespraak van Tim Hehenkamp, directeur E-commerce, Tech en Data van Jumbo. Foto: Liesbeth Spaansen
Toespraak van Bouke Hollak. Foto: Liesbeth Spaansen
Wachtende klanten. Foto: Liesbeth Spaansen
Bouke Hollak spreekt buiten de wachtende klanten toe. Foto: Liesbeth Spaansen
De familie Hollak deelt na de officiële opening bloemen uit aan klanten. Foto: Liesbeth Spaansen
De familie Hollak deelt na de officiële opening bloemen uit aan klanten. Foto: Liesbeth Spaansen