
KBO en Zonnebloem uit Rekken samen op stap naar Terschuur
Maatschappij RekkenREKKEN - ‘Bekijk het eens van de zonnige kant. Hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit nog zal zijn.’ Met deze spreuk, gevonden in het museum, konden de deelnemers aan de excursie van de KBO en Zonnebloem uit Rekken de dag typeren.
De Rekkense KBO en Zonnebloem zijn woensdag 11 juni samen op stap gegaan naar Terschuur. Doel was het museum voor speelgoed en oude ambachten. Na een voorspoedige busreis werden de bezoekers uit de Achterhoek om 10.30 uur hartelijk ontvangen door de gastvrouw, die hen meteen de dagindeling uitlegde. Koffie met iets lekkers was een goede start en daarna ging elk van de 43 deelnemers op eigen houtje het museum bekijken. Veel herkenning, alles mooi in afdelingen bij elkaar. En ze mochten alles gebruiken, passen en aanraken. Menig hoedje werd gepast en oud instrument bespeeld. Veel verzamelingen, die bij menigeen een blik van herkenning gaven en de opmerking: ‘ik mis er nog een paar’. Of dat nu eierdopjes, olifantjes, vingerhoedjes of iets anders was. Er was veel te zien.
Na een heerlijke lunch stapte de groep weer in de bus met daarbij een gids. Deze heeft hen bijna twee uur lang rondgeleid over de Veluwe met veel mooie verhalen en anekdotes. Een mooi stukje Nederland hebben ze kunnen zien, met onder meer landgoed Staverden, Uddelermeer, Kootwijk en de prachtige bossen en heide van de Veluwe.
Hierna werd de terugreis aanvaard en stond er bij restaurant Grenszicht een heerlijke maaltijd klaar. De mensen hebben genoten van deze prachtige dag en er zijn ook veel gezellige verhalen verteld onderweg. Deze samenwerking van KBO en Zonnebloem bleek opnieuw voor herhaling vatbaar.









