Deelnemers genieten van het uitje van de KBO en Zonnebloem Rekken. Foto: PR
Deelnemers genieten van het uitje van de KBO en Zonnebloem Rekken. Foto: PR

Geslaagd uitje KBO en Zonnebloem Rekken

Maatschappij

REKKEN - Het begint zo langzamerhand een goede traditie te worden: de jaarlijkse busreis van de Rekkense afdeling van De Zonnebloem met de plaatselijke afdeling van de KBO. Voor de derde keer gingen de Zonnebloem-deelnemers en KBO’ers dit jaar samen op pad. De plaats van bestemming was Emsbüren, waar ze het Erlebnispark Emsflower wilden bezoeken. 

Op 10 juni verzamelden zich 44 belangstellenden bij Gasthof Zur Alten Post in Ammeloe, waar om 9.00 uur de bus naar Emsbüren vertrok, om een uurtje later op de plaats van bestemming te arriveren. Daar werd eerst Kaffee gedronken met de onvermijdelijke, ruim uitgevallen, Kuchen.

Hierna werden de deelnemers opgedeeld in twee groepen, die elk met een gids het terrein gingen verkennen. Helaas was er door omstandigheden geen Nederlandstalige gids aanwezig, maar aangezien de dames ‘plat Duits’ spraken, waren ze goed te volgen. Een van hen had, ter ere van dit gezelschap, speciaal een ‘zonnebloemshirt’ aangetrokken.

Het Erlebnispark heeft de bezoeker veel uiteenlopends te bieden: een tropische tuin, waar ook dieren zijn ondergebracht, zoals stokstaartjes, papegaaien, leguanen en kaaimannen. Verder een cactustuin en een vlindertuin waar de prachtig gekleurde vlinders om je heen vliegen. Een kijkje in het kassencomplex, waar groente- en tuinplanten opgekweekt worden. Ook werden de bezoekers uit Rekken meengenomen naar de productiehal, waar ze konden zien hoe de plantjes volledig automatisch vervoerd worden. Het gehele complex is honderd hectare groot en de totale ruimte onder glas bedraagt 78 hectare. Voor de bezoeker die het allemaal op zijn gemak in zich op wil nemen zijn er op allerlei plaatsen zitjes aangebracht. En voor gezinnen met kinderen zijn er meerdere speelplekken.

Er werd op deze manier zo’n anderhalf uur doorgebracht en daarna was het tijd voor de lunch, die in het restaurant werd opgediend. Daarna was er nog ruim de gelegenheid om op eigen manier en in eigen tempo in het complex rond te lopen. En wie daar interesse in had, kon in het iets verderop gelegen tuincentrum zich vergapen aan de enorme hoeveelheid aan planten, tuinmeubelen en zelfs een jacuzzi… Verschillende deelnemers kwamen er dan ook met een tasje plantjes vandaan.

Nadat er nog een drankje was genuttigd vertrok de bus weer naar Ammeloe, waar men bij Zur Alten Post van een heerlijke, rijkelijk voorziene maaltijd kon genieten, waarna er een eind gekomen was aan deze mooie dag, waarop volop gekletst en gelachen werd. Al met al een gezamenlijke activiteit van KBO en Zonnebloem die beslist voor herhaling vatbaar is.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant