Vocal groep Full House in 2008. Eigen foto
Vocal groep Full House in 2008. Eigen foto

Twintig jaar kerst met Full House

Muziek Steenderen

Zondag 1 december concert

STEENDEREN - Op Eerste advent, zondag 1 december, vindt in de Remigiuskerk te Steenderen om 15.30 uur een Winterconcert plaats van Full House & Friends. Het is een bijzonder concert, want het is dit jaar twintig jaar geleden dat vocal groep Full House, onder leiding van Lucian Venderink, haar eerste optreden had in de kersttijd.

Voor de kerstdienst in de protestantse kerk in Steenderen van het jaar 2004 werd Lucian Venderink door ds. Bart Seelemeijer gevraagd om een zanggroepje te vormen. Zij vroeg Luc en Toos van Asselt en Henk en Marion Knol om een keer samen te zingen in die dienst. In de liturgie stond dan ook vermeld: ‘Zang door de echtparen Van Asselt en Knol, onder leiding van Lucian Venderink’. Naast het lied ‘Gij nog naamloze’ van Huub Oosterhuis werden er enkele kerstliederen ingestudeerd. Het was het begin van een jarenlange traditie. Sindsdien startte de kerstperiode in Steenderen immers met een Winterconcert van hen op de Eerste adventszondag.
Om als groep te kunnen blijven optreden werd een naam bedacht: Full House. Bij diverse (kaart)spelen bestaat een ‘full house’ immers uit twee (heren) plus drie (dames). De vocal groep trad in de jaren daarna veel op in Steenderen en wijde omgeving, van Arnhem tot Lochem. Bijzonder was ook, dat het programma regelmatig werd aangevuld met zang van anderen uit de regio, die als muzikale vrienden de ‘Friends’ werden genoemd.
Dit jaar is het dus twintig jaar geleden dat de eerste Full House-kerstuitvoering werd gegeven. Op zondagmiddag 1 december kan daarom worden gesproken van een ‘jubileumconcert’. Natuurlijk zullen dan diverse ‘Friends’ meewerken: Els Veraart, Hans Sluijter, Freek Beeftink en Jaap Dirkse van den Heuvel.
Het concert begint om 15.30 uur in de Remigiuskerk. Met een breed scala aan winterliederen en adventsliederen, met alvast een knipoog naar kerst. Het thema is: ‘One hope, one world, one flame’, enkele hoopvolle woorden uit het lied ‘One candle lights the way’. De entree is gratis; een bijdrage aan de onkosten is vanzelfsprekend welkom.

Vocal groep Full House in 2013. Eigen foto

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant