Het team van De Leer (v.l.n.r.) Annie, Michiel, Jesse, Cas, Bram, Gideon, Noud, Brent, Lise en Bram. Foto: Arjan Boll

Het team van De Leer (v.l.n.r.) Annie, Michiel, Jesse, Cas, Bram, Gideon, Noud, Brent, Lise en Bram. Foto: Arjan Boll

De Leer tweede plaats na FIRST LEGO League Challenge

Onderwijs Hengelo Ulft

HENGELO/ULFT - Vrijdag 10 februari heeft een team van tien leerlingen uit de groepen 7 en 8 van daltonbasisschool De Leer deelgenomen aan de Regiofinale FIRST LEGO League Challenge in het Civon Innovatiecentrum in Ulft.

De afgelopen maanden heeft het team op school de Challenge voorbereid door met elkaar rondom het thema Superpowered op zoek te gaan naar antwoorden op vragen als: Waar komt energie vandaan, hoe wordt het gedistribueerd, opgeslagen en gebruikt? Daarnaast was er een onderdeel robotbouwen en programmeren.

De Challenge bestond uit het afleggen van een parcours door de robot en daarnaast een presentatie rondom het thema Superpowered. Tijdens deze presentatie lieten de leerlingen op een uitdagende en creatieve manier (onder andere een eigen rap) zien hoe ze de LEGO Challenge zijn aangegaan.
Van de deelnemende zes teams heeft het team van De Leer uiteindelijk een mooie tweede plaats kunnen bereiken en heeft daarmee de Core Value Award gewonnen. De jury sprak lovende woorden over het enthousiasme en doorzettingsvermogen van het team. Daarnaast viel de mooie manier van (dalton)samenwerken op. Binnen het deelnemende team is specifiek gekeken naar de talenten van ieder kind zodat iedere leerling op zijn/haar eigen manier een bijdrage heeft kunnen leveren aan dit bijzondere project.

FIRST LEGO League is een internationale technologiewedstrijd voor kinderen in de leeftijd van negen tot en met vijftien jaar. Kinderen worden uitgedaagd om te denken als wetenschappers en technici. Door samen te werken aan een innovatieproject leren ze hun eigen robot te bouwen en te programmeren.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant