Afbeelding
pr

Tweede editie van Ponsenloop voor een goed doel

Sport Dinxperlo

Opbrengst is voor Stichting Dinxperlo Herinnert

DINXPERLO - De tweede editie van de Ponsenloop vindt plaats op zaterdag 4 juli. De opbrengst van de loop komt in zijn geheel ten goede aan de Stichting Dinxperlo Herinnert.

Vanaf 12.00 uur is de wedstrijdarena geopend en het startschot wordt gegeven om 13.00 uur. Dan kunnen wandelaars en hardlopers (na aanmelding) vanaf het terrein van Ponsen vertrekken voor een route door onder andere het Welinkbos. De bijdrage bedraagt minimaal  vijf euro. Aanmelden kan bij Ponsen aan de bar. Dit kan contant, of via QR-code. Ook is aanmelding mogelijk via QR-code in de advertentie die in deze krant verschijnt, en diverse folders. Deelnemers kunnen dan zelf het bedrag ingeven. Aanmelden kan tot dinsdag 30 juni.
”De bedoeling is dat iedereen kan meedoen, ongeacht of je wilt hardlopen of alleen een wandeling wilt maken”, vertelt Ronnie Ponsen. “Er kan gestart worden op de afstanden 2,5 kilometer, vijf, 7,5 en tien kilometer. Ook mensen met een rollator of in de rolstoel kunnen deelnemen. Gezinnen met kinderen of wandelaars met hun hond (wel een poepzakje meenemen) zijn ook van harte welkom. Het gaat niet om prestaties, maar puur voor de gezelligheid, het goede doel en lekker bewegen in de buitenlucht. Vanaf 12.00 uur kan men zich aanmelden en om 13.00 uur wordt het startschot gegeven uur vanaf het buitenterrein bij Ponsen. En natuurlijk zorgen we voor een gezellig sfeertje en muziek.”
Ponsen vervolgt: ”Voor iedereen is er een medaille na afloop van deze tweede editie en halverwege de loop is er drank en fruit om te nuttigen op een vaste pauzeplek en na afloop is er ook nog een broodje te krijgen. Naast Ponsen Sport & Gezondheid hebben ook Gert Smits fruit , De Band/Achterhoek Nieuws, Takke Tweewielers, Jumbo Leussink, Podesta Events Supplies, Tonny Knippenborg en Peter Kroeze beleg zich bereid verklaard om te sponsoren. Mooi, die saamhorigheid in het dorp. Om 17.00 uur is de Ponsenloop ten einde en zal er na afloop spoedig een bericht volgen over het bedrag dat we aan Stichting Dinxperlo Herinnert kunnen overhandigen. Tevens is er na afloop een verloting met mooie prijzen.”

Dinxperlo Herinnert
Al jaren houden Debby, Willy, Mirjam en Ester van Stichting Dinxperlo Herinnert op de laatste zaterdag van november een herinneringsavond. Op die avond verandert de Nieuwe Begraafplaats aan de Aaltenseweg in een sfeervolle plek, die warmte uitstraalt.
Het samenzijn op deze avond is kort, maar hartverwarmend. De begraafplaats is prachtig verlicht met fakkels en vuurkorven. Ieder jaar klinkt er livemuziek en zijn er mensen die een persoonlijk gedicht en een zelfgeschreven verhaal voordragen. De kracht van Dinxperlo Herinnert is dat gemis gezamenlijk wordt gedeeld.
Bezoekers kunnen een brandend kaarsje op een graf plaatsen en er is ruimte om nog even samen te zijn onder het genot van een warm drankje
“Juist in deze donkere dagen van het jaar kunnen herinneringen aan overleden dierbaren weer zo naar boven komen”, vertelt de organisatie.
Met de Ponsen Loop hoopt Stichting Dinxperlo Herinnert dat er een leuk bedrag zal worden ingezameld om de kosten ook de komende jaren weer te kunnen dekken.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant