Afbeelding
Foto door KATRIN BOLOVTSOVA

Bedrijven gaan weer bedrukte relatiegeschenken geven

Partnerbijdrage

We hebben een periode achter de rug waarin bedrijven vooral focusten op het versterken van de online vindbaarheid. Grote delen van de budgetten gingen op aan online marketing. De maatschappij wordt steeds meer ‘online’ en juist daarom kunnen bedrijven nu weer grotere indruk maken met fysieke middelen, zoals bedrukte relatiegeschenken. We zien dan ook dat meer bedrijven weer leuke gadgets bij bestellingen stoppen, als presentje voor de klant, en dat ook zakenrelaties en medewerkers vaker fysieke geschenken ontvangen. We mogen wel zeggen dat de bedrukte relatiegeschenken bezig zijn aan een inhaalslag.

Relatiegeschenken met bedrukking komen weer terug

De comeback van bedrukte relatiegeschenken is niet te missen. Natuurlijk, deze gepersonaliseerde geschenken zijn nooit helemaal weggeweest, maar het is duidelijk dat meer bedrijven ook hier weer in gaan investeren. In een maatschappij waarin we overspoeld worden met digitale advertenties, biedt een fysiek geschenk een welkome afwisseling. Een bedrukt relatiegeschenk is tastbaar, persoonlijk en heeft een blijvende impact. Het is een manier om een merk letterlijk in handen van de doelgroep te plaatsen, wat een krachtige herinnering aan het bedrijf creëert.

Waar ligt de kracht van gepersonaliseerde relatiegeschenken?

We zijn inmiddels zo gewend aan alle online promoties, dat we bijna vergeten dat we ook een beroep kunnen doen op fysieke geschenken om de doelgroep te bereiken. Waarom zouden we juist nu kiezen voor relatiegeschenken met bedrukking? De gepersonaliseerde relatiegeschenken zijn meer dan alleen een middel om de bedrijfsnaam te verspreiden. Ze creëren een emotionele band met het merk. Door een item te personaliseren met bijvoorbeeld een logo, slogan of specifieke boodschap, geeft het bedrijf een stukje van de bedrijfscultuur mee. Dit creëert niet alleen herkenbaarheid, maar bouwt ook aan vertrouwen en loyaliteit bij de klanten. Mensen onthouden niet alleen wat het bedrijf geeft, maar ook de manier waarop het gegeven wordt.

Bedrijven kiezen vooral voor bruikbare relatiegeschenken

Bruikbaarheid is de sleutel bij het kiezen van het juiste relatiegeschenk. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld bedrukte paraplu’s met naam bestellen, maar ook pennen, zaklampen, aanstekers en mokken. Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van bruikbare relatiegeschenken die van bedrukking kunnen worden voorzien. Ze brengen het merk regelmatig onder de aandacht van de gebruiker. Het is de dagelijkse zichtbaarheid die de kracht van bedrukte relatiegeschenken versterkt.

Bedrukte relatiegeschenken zijn ook ideaal voor ZZP’ers

Voor ZZP’ers, vooral die net beginnen, kan het vinden van kosteneffectieve marketingstrategieën een uitdaging zijn. Ook hier vormen de bedrukte relatiegeschenken een mooie oplossing. Ze zijn relatief goedkoop in aanschaf, vooral wanneer je ze in bulk koopt, maar hebben een groot bereik. Als ZZP’er kun je deze geschenken gebruiken bij netwerkevenementen, klantbezoeken of zelfs bij lokale gemeenschapsevenementen. 

Het is een slimme manier om naamsbekendheid op te bouwen zonder een groot deel van je budget te besteden. Ze bieden een persoonlijke, tastbare en kosteneffectieve manier om het merk te promoten, en dat is natuurlijk precies wat een startende ZZP’er nodig heeft. De bedrukte relatiegeschenken zijn niet alleen een manier om je waardering te tonen, maar ook een krachtig hulpmiddel om een blijvende indruk achter te laten.

‘Dit artikel wordt u aangeboden door lavistarelatiegeschenken.nl. Het wordt niet gemaakt onder de verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.’

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant