
Feestelijke opening Het speelbos door wethouder Wilko Pelgrom. Foto: PR
Feestelijke opening ‘Het Speelbos’ in Zelhem
Algemeen ZelhemZELHEM - Afgelopen zaterdag is de nieuwe natuurlijke speelplek aan de Orchideestraat/Toonkweg feestelijk geopend. Om 10.00 uur verzamelden zich zo’n 200 buurtbewoners – waaronder veel enthousiaste kinderen – om dit moment mee te maken.
Een speciale rol was weggelegd voor de 5-jarige Lot. Zij mocht de naam van de speelplek onthullen: ‘Het Speelbos’. Deze naam heeft Lot zelf bedacht. Met hulp van andere kinderen en applaus werd de naam zichtbaar gemaakt. De opening werd verricht door wethouder Wilko Pelgrom, samen met kinderburgemeester Kjell. Voor Kjell was er een extra taak: hij mocht als eerste van de nieuwe kabelbaan. Met een roetsj door een lint werd Het Speelbos officieel geopend.
Bezoekers genoten van de feestelijke sfeer. Er waren ijsjes van Nostalg-ies en een fiets waarmee je zelf een gezonde smoothie kon maken. De Jumbo heeft hieraan bijgedragen door de nodige boodschappen te sponsoren.
Na de opening werd er meteen druk gespeeld op de nieuwe toestellen, de boomstammen en de stenen. Ook was er allerlei sport- en spelmateriaal. Kinderen konden voetballen, basketballen en tafeltennissen. Het spelen op de waterplek met water, zand en modder was met het mooie weer al snel favoriet.
Het Speelbos is tot stand gekomen dankzij de inzet van een buurtwerkgroep in samenwerking met de gemeente. Het speelbos is ontworpen door de Tuinen van Geerdink. De subsidie van Leefbaar & Sportief Bronckhorst van de gemeente Bronckhorst maakte de realisatie financieel mogelijk.









