
Trotse winnaars bij school-volleybaltoernooi
Onderwijs BorculoBORCULO - Het op 2 januari door volleybalvereniging Kerkemeijer Gemini georganiseerde schoolvolleybaltoernooi voor leerlingen uit het basisonderwijs, was ook deze keer weer een heel groot succes. Het toernooi meemaken, is echter een belevenis op zich door de vele indrukken.
Bij binnenkomst in de sporthal horen de bezoekers al dat er wordt gesport. Heel veel rumoer, geproduceerd door ruim negentig fanatieke, enthousiaste meisjes en jongens en ondersteund door even fanatieke coaches en publiek. Hele families zijn er om hun (klein)kinderen, broers en zussen aan te moedigen. Kinderen, die nog (bijna) nooit hebben gevolleybald, maken prachtige acties, net zoals zij die al in clubverband volleyballen. Heel veel inzet om de eigen school zo optimaal mogelijk te vertegenwoordigen. Gejuich bij elk punt en snel doorspelen voor het volgende. Alles doen om de finale te halen, om dan te spelen voor een heel mooie beker waarmee ze trots kunnen pronken op hun school.
Zes scholen uit de voormalige gemeente Borculo waren met meerdere teams vertegenwoordigd. In totaal 21 teams streden op zes velden met aangepaste spelregels om de hoogste eer. Uit de groepen 5 en 6 speelden acht teams van vijf scholen allemaal een keer tegen elkaar. Aan het eind viel de beslissing bij een onderlinge schoolstrijd. School Noord 3 uit Borculo wist uiteindelijk na een spannende, gelijk opgaande strijd de winst binnen te halen ten koste van School Noord 4. De derde plaats was hier voor het team Keikamp 4 uit Geesteren.
Uit de groepen 7 en 8 waren er dertien teams van zes scholen verdeeld over twee poules van vier teams en een poule van één team. In een zeer spannende finale won Keikamp 4 uit Geesteren met 16-15 van de Heuvelschool 8a uit Borculo. Op de derde plaats eindigde Heuvelschool 8b.
Bij de prijsuitreiking werden eerst dertien jeugdleden van Gemini onder luid applaus bedankt met een presentje. Zij waren bij alle wedstrijden de scheidsrechter of teller. Daarna werden van beide groepen de nummers 1 tot en met 3 gefeliciteerd en kregen een mooie beker. Trots gingen ze er mee op de foto. Deze teams krijgen ook een uitnodiging om mee te doen aan het toernooi om het kampioenschap van Berkelland samen met de winnaars van de schooltoernooien in Eibergen, Neede en Ruurlo. Voor dit toernooi had PLUS Borculo vers fruit beschikbaar gesteld waarvan dankbaar gebruik werd gemaakt.











