Michel (links) en Stefan Wikkerink, de vierde generatie.
Michel (links) en Stefan Wikkerink, de vierde generatie.

Vierde generatie aan het roer bij Wikkerink

Achterhoek Auto

AALTEN - Auto Wikkerink in Aalten is een familiebedrijf dat sinds ruim een jaar onder aanvoering staat van de broers Michel en Stefan Wikkerink. Op 31 december 2022, exact honderd jaar na de oprichting van het bedrijf, traden ze toe tot de directie, het markeerde de overgang van de derde naar de vierde generatie Wikkerinks. Sindsdien is de showroom flink opgeknapt en is er een ruime receptie gebouwd.

Door Mark Ebbers

De receptie is nog wat kaal, maar is tijdens het gesprek met Michel (42) ook nog maar net een dag in gebruik, met een grote balie en een zithoek.

De broers zijn beiden automonteur en zijn vele jaren in het bedrijf van hun vader werkzaam geweest. Die laatste is nog wel actief in het bedrijf en geeft voorlopig ook nog ondersteuning.

Wikkerink is een universeel autobedrijf met zowel particuliere als zakelijke klanten. “We hebben een complete werkplaats, ook voor campers”, vertelt Michel. “We verkopen vooral jong gebruikte personenwagens van allerlei merken.”
Het bedrijf begon in 1922 als petroleumhandel en heeft nog steeds verschillende tankstations, in Aalten en Dinxperlo. In Dinxperlo heeft het sinds tientallen jaren ook een tweetal Grenswinkels waar naast tabak vooral koffie wordt verkocht. “Dat verkochten we ook al in onze tankshops”, zegt hij.

Het autobedrijf van Wikkerink is er sinds 1978, aan de Bredevoortsestraatweg in Aalten. Met naast de garage en showroom een tankstation, carwash, bandenopslag en – als enigszins buitenbeentje – ook nog een propaanvulstation.

Zoals alle autobedrijven heeft ook autobedrijf Wikkerink te maken met veranderingen in de automarkt, met name op het gebied van elektrisch rijden. “Natuurlijk gaat de auto-industrie daarin mee, en wij ook”, stelt Michel. “Probleem is wel dat het overheidsbeleid op dit gebied nogal onvoorspelbaar is, niet stabiel.”

Wat er ook verandert, de dienstbaarheid aan de klanten blijft, belooft hij. “Zoals het vroeger al in de advertenties stond, zo denken we en werken we nog steeds. Met een goeie service voor een goede prijs.”

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant