Diverse marktkraampjes met leuke, betaalbare en veelal zelfgemaakte artikelen. Foto: Petra Verhagen
Diverse marktkraampjes met leuke, betaalbare en veelal zelfgemaakte artikelen. Foto: Petra Verhagen

Herfstmarkt zorgt voor blije bezoekers en tevreden standhouders

Maatschappij Steenderen

STEENDEREN - Zaterdag 2 november vond in dorpshuis De Kei in Steenderen de jaarlijkse Herfstmarkt (voorheen Hobby- en kunstmarkt) plaats. Een goede gelegenheid om alvast leuke en betaalbare presentjes te kopen voor de feestmaand december. En om nader kennis te maken met De Kei. Zestien standhouders hadden hun spullen in hun marktkraampjes uitgestald.

Bij de Creagroep van De Kei werden onder andere gebreide en gehaakte sjaals, vesten, truien, sokken, poppenkleertjes en slingers verkocht. Van de opbrengst koopt de Creagroep weer nieuwe handwerkmaterialen voor het komende jaar. Ook andere creatievelingen boden hun producten te koop aan. Er waren sieraden, (kinder) kleding, schilderijtjes, keramiek, gebreide en gehaakte knuffels, handgemaakte ansichtkaarten, mooi beschilderd aardewerk, sfeervolle theelichthouders en lekkere cakes en sapjes.

Evenals vorig jaar was er veel belangstelling voor de marktkraam met overheerlijke zelfgemaakte jams en geleien. Van de verkoopopbrengst wordt nieuw sport- en spelmateriaal aangeschaft voor het zwembad in Steenderen. De edelstenen, wierook, zeepjes, oliën, geurtjes en verrassende literaire cadeautjes gingen, veelal mooi verpakt, grif van de hand.

Voor de jonge bezoekers was er de hele dag van alles te doen. Ze konden worden geschminkt en er werd, onder leiding van enkele Keikids vrijwilligers, volop geknutseld en gekleurd. Er werden mooie herfstmutsen en herfsttekeningen (binnen en buiten) gemaakt. Daarna vermaakten ze zich met het met stift en verf beschilderen van grote en kleine stenen, zogenaamde happy stones.

Ook aan de inwendige mens was gedacht. Er werden heerlijke herfstsoepen (erwtensoep en pompoensoep) geserveerd. En natuurlijk koffie, thee en fris met tosti’s en ander lekkers.

De organisatoren Irina Bosman en Erika Kuik van De Kei hadden alles tot in de puntjes geregeld en verzorgd. Uiteraard met behulp van hun enthousiaste Herfstmarkt Helpende Handen team. Dat alles zorgde voor een ontspannen sfeer, blije bezoekers (in totaal zo’n 250) en tevreden standhouders. Al met al een zeer geslaagde dag.

Voor wie het gemist heeft, volgend jaar wordt de herfstmarkt weer georganiseerd in De Kei op de eerste zaterdag van november. Zet die datum vast in de agenda of houd de website van De Kei goed in de gaten. Sowieso leuk om daar eens te kijken welke activiteiten er nog meer worden aangeboden, voor jong én oud.


dekeisteenderen.nl

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant