
Vrouwenvereniging in Steenderen gaat zelfstandig voort
Maatschappij SteenderenSTEENDEREN – De avonden verzorgd door het eendagsbestuur mogen eigenlijk standaard op een goede opkomst rekenen. Toch was ook aandacht voor het zelfstandig worden van de vrouwenvereniging: van Vrouwen van Nu naar Vrouwen van Steenderen.
Gelegenheidsvoorzitter van het eendagsbestuur Marieke Grijpma mocht geheel volgens de traditie een volle zaal verwelkomen. Ze vertelde over het verloop van de avond en het doel, het laten ervaren dat samen zingen leuk is. Tevens werd er een grappige korte film vertoond van het eendagsbestuur van vorig jaar.
Er wordt deze avond symbolisch afscheid genomen van de vijf activiteitengroepjes van Vrouwen van Nu te weten: leeskring, cultuur, tuinclub, wandelgroep en koor. Ze verhuizen symbolisch van de oude naar de nieuwe vereniging met tussendoor zang van het koor.
Na de pauze vertelde Anita Erkelens van Amphion Cultuurbedrijf iets over het project Lang Leve Kunst en werd gezamenlijk gezongen onder leiding van dirigente en pianiste Carina Numan. Zij weet met haar enthousiasme iedereen volop aan het zingen te krijgen. De voorzitter sluit af met de woorden: ”Eendagsbestuur bedankt, wat een fantastische avond, zingen verbindt!”
Vrouwen van Steenderen
Sinds vorig jaar is de vrouwenvereniging bezig met een verandering: zelfstandig worden. En na een enquête onder de leden, waarbij het overgrote deel voor zelfstandig verdergaan was, is met enige weemoed besloten uit de landelijke vereniging van Vrouwen van Nu te stappen. De financiële afdracht drukte wel erg op de begroting van de Steenderense afdeling.
Inmiddels is ongeveer alles op de rit. De nieuwe naam: Vrouwen van Steenderen, het nieuwe logo ontworpen door Anne von Drehle, statuten getekend bij de notaris en zo zijn er nog meerdere zaken die geregeld moesten worden.
In essentie blijft de vereniging hetzelfde met dezelfde doelen: het bevorderen van op ontspanning, voorlichting, vorming en educatie gerichte activiteiten voor de leden. De vereniging tracht dit doel te bereiken door het organiseren van bijeenkomsten, excursies, lezingen en workshops. Met deze doelstellingen voor ogen wil het bestuur ook vanaf 2025 weer mooie en interessante verenigingsjaren organiseren.
De eerstvolgende bijeenkomst is de Kerstviering in het Anker op maandag 16 december om 19.45 uur.








